In the very hot summer days, one might think of Southern All Stars. It is a Japanese super pop band, quite commonly associated with summer and ocean.

The following Southern All Stars song “愛の言霊~Spiritual Message” released in 1996 for me is very “summer”.

サザンオールスターズ 愛の言霊~Spiritual Message~


Now an illusion of a summer night beach party has come to my eyes. People must wear some kinds of ethnic prints and custume......

Lyrics in Japanese

生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
夏の旋律とは 愛の言霊

生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
夏の旋律とは 愛の言霊

宴はヤーレンソーラン
呑めど What Cha Cha
閻魔堂は 闇や 宵や宵や
新盆にゃ丸い丸い月も酔っちゃって
由比ヶ浜 鍵屋 たまや

童っぱラッパ 忘れ得ぬ父よ母よ
浮き世の侘しさよ
童っぱラッパ 名も無い花のために
カゴメやカゴメ 時間よ止まれ
エンヤコーラ!!

生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
夏の旋律とは 愛の言霊

生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
夏の旋律とは 愛の言霊

縁はヤーレンソーラン
千代に What Cha Cha
釈迦堂も 闇や 宵や宵や
鳶が湘南浪漫 風に舞っちゃって
縁の先ゃ 黄泉の国や

童っぱラッパ 戦禍う人の
涙か蝉しぐれ
童っぱラッパ 祭り囃子が聴こえる
遊べよ遊べ ここに幸あれ
エンヤコーラ!!

生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
夏の旋律とは 愛の言霊

生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
夏の旋律とは 愛の言霊

(幾千億年前の星の光が 人の世の運命を僕に告げるの)
生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
夏の旋律とは 愛の言霊

生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
(過去に多くの人が 愚かな者が 幾千億年前の星の光見て)
(戦をしたり 罪犯したなら ぼくもまたそれを繰り返すのか)

生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話
夏の旋律とは 愛の言霊

今は滅びた星の光なのに 見つめるままに 夢に見るたびに
涙ぐむのはなぜなのか そして僕はどこから来たのか
この魂は誰のものなのか Yeah, Yeah, Yeah
(生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話)
(夏の旋律とは 愛の言霊)

(生まれく叙情詩とは 蒼き星の挿話…)
arrow
arrow
    全站熱搜

    ruzimato 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()